~ triple ICE is our mission ~

Tuesday, October 26, 2010

Pengenalan DnW bureau ~ 2010


Assalamualaikum Wbrth dan Salam Sejahtera...
Alhamdulillah, kita Bersyukur kehadrat Allah SWT kerana dengan izin dan limpah kurnia-Nya, dapat lagi kita menghirup udara nyaman dan tenteram dibumi CFS IIUM dan bumi bertuah Malaysia ini, seiring dengan dua nikmat terbesar yang masih lagi belum dicabut iaitu nikmat iman dan islam.

Hari kita akan di'refresh' kembali mengenai tujuan ditubuhnya laman blog ini, begitu juga elemen-elemen yang menjadi 'core bussines ' dalam gerak kerja biro dan persatuan PRESSS ini.

Wahai sahabat-sahabat sekelian, 
sesungguhnya tanggungjawab memikul amanah ini bukanlah tanggungjawab pihak kepimpinan biro dan PRESSS sahaja, bukan juga tanggungjawab 'pak guard dan mak guard' di luar sana, dan bukan juga ' advisor-advisor' yang ada.

tetapi.....


tanggungjawab melaksanakan dan membangunkan biro dan PRESSS ini adalah tanggungjawab dan tugas seluruh ahli PRESSS dan CFS IIUM amnya.

jadi,
mari kita soroti apakah tanggungjawab dan tugas yang perlu kita sama-sama gembelingkan tenaga supaya manfaatnya dapat kita raih dan kecapi bersama.

JOM TENGOK KEMANAKAH HALA TUJU DnW bureau:   ??

Visi DnW bureau

Misi DnW bureau


Siapakah tulang belakang dibalik Biro ini (~DnW~)


Wallahua'lam.

 Apakah kamu mengira bahwa kamu akan masuk surga, padahal belum nyata bagi Allah orang-orang yang berjihad diantaramu dan belum nyata orang-orang yang sabar. (AL-IMRAN:142)

Berangkatlah kamu baik dalam keadaan merasa ringan maupun berat, dan berjihadlah kamu dengan harta dan dirimu di jalan Allah. Yang demikian itu adalah lebih baik bagimu, jika kamu mengetahui.
(AT-TAUBAH:41)

Maka bersabarlah kamu untuk (melaksanakan) ketetapan Tuhanmu, dan janganlah kamu ikuti orang yang berdosa dan orang yang kafir di antar mereka.
(AL-INSAN:24)

1 comment: